Cennette Dalmak

27 Eylül of 2011 by

27 Ağustos 2011

27 Ağustos 2011 Cumartesi, saat 18.00 Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’ndeyiz. Bilet, bagaj ve pasaport işlemlerimizin ardından, THY Havayolları ile saat 20.00’de Dubai’ye hareket ediyoruz. 4 buçuk saatlik uçuştan sonra Dubai Havalimanı’na bir iki saatlik beklemeden sonra da Dubai’den Male’ye varıyoruz.

28 Ağustos 2011

Uzun bir yolculuktan sonra nihayet Maldivler’deyiz. Fotoğraflarda gördüğümüz mavi yeşil deniz ve bembeyaz kumsallar karşımızda. Havaalanında bizi kalacağımız teknenin rehberleri karşılıyor. Hepsi çok güler güzlü cana yakın insanlar. Tenleri sanki sürekli güneşe mazur kalkmaktan oldukça kararmış gözüküyor. Dhoni denen (doni) yerel tekneler aynı zamanda dalış teknesi bizi kalacağımız Horizon III teknesine götürüyor. Tekneye çıkar çıkmaz çiçekler ve kokteyller eşliğinde karşılanıyoruz. Tekneden sorumlu ve aynı zamanda dalış konusunda brifing veren rehberimiz Zinah bizlere toplam 17 dalış yapacağımızı yoğun bir tempomuz olacağını süreyi iyi kullanmamız gerektiğini söylüyor.

Lankan Manta‘da ilk dalış

Tekneye yerleştikten sonra ilk dalışımız için hazırlık yapıyoruz ve ilk brifingimiz için yemek salonunda toplanıyoruz. Akıntının çok olduğundan bahsediliyor… Bu beni biraz düşündürüyor çünkü oldukça zor dalışlar olacağına benziyor. Herkeste bir köpek balığı görme merakı var. İçimizden biri köpek balıklarını soruyor. Rehberler buradaki köpek balıklarının beklediğimizden küçük olduklarını insanların onları rahatsız etmedikten sonra zarar vermeyeceğini söylüyorlar. Dalış teknesi bizi İlk dalışımız için Lankan Manta bölgesine götürüyor… Gruplar belirleniyor sırayla denize atlıyoruz. Büyük bir akvaryumum içinde rengârenk balıkları ve mercanları görünce kendimi büyülenmiş gibi hissediyorum bir ara rüyada mıyım acaba diyorum, bu nasıl bir şey demekten kendimi alamıyorum. Günün ilk dalışını büyük bir keyifle bitiriyoruz…

Zinah dalıştan önceki brifingde  bütün herkesin dalış bilgisayarı  olup olmadığını ve  olmayanı da  daldıramayacağını  söylüyordu..Bizim grupta benim ve birkaç arkadaşımın  dalış bilgisayarları yok. Bizde ilk dalıştan sonra Male’ye dalış bilgisayarı almaya gidiyoruz. Bu arada yanıma fotoğraf makinemi de almayı ihmal etmiyorum.

Tekneden Male’ye yolcu motoruyla gitmeye karar veriyoruz. Jetonlarımızı aldıktan sonra beklemeye başlıyoruz. Bu tip teknelere yolcuların bulunduğu yere aynı zamanda motosikletlilerde binebiliyor. Tekne geldiğinde sırayla yerimize geçip oturuyoruz. İnsanlar meraklı gözlerle bizlere bakıyorlar özellikle gençler daha sempatik görünüyorlar benimle konuşmaya çalışıyorlar. Çocuklar gülümseyerek poz veriyorlar. Yarım saatlik bir yolculuktan sonra Male’ye geliyoruz.

Ramazan ayının son günlerindeyiz. Buradaki halk Müslüman. Kadınların çoğunluğu kapalı herkes bir koşuşturma içinde. Hava oldukça sıcak ve çok nemli. Rehber bize burada yaşayan gençlerin çoğunun ağır işlerde çalışmak istemediklerini burada çoğunlukla Hindistanlı ve Sri Lankalı yabancı işçilerin çalıştığını belirtiyor. Hint Okyanusu’nda 1.200 adet küçük adadan meydana geldiğini ve adaların devlete ait olduğunu 40 – 50 yıllığına kiralanabileceğini anlatıyor. Sevgili Gökhan arkadaşımız aramızda bir şeyler toplasak ta orta halli bir adacık alsak mı acaba diye espri yapıyor. Adaların geçim kaynakları turizm ve balıkçılık. Trafikte de kadın erkek herkes motosiklet kullanıyor. Araba kullanan çok az kişi var. Ortalıkta hiç trafik polisi görünmüyor. Motosiklet kullananların hiçbiri kask kullanmıyor hatta küçük çocukları da önlerine oturtturarak kullanan dahi var.

Alış veriş yapacağımız dükkâna geliyoruz uzun bir pazarlıktan sonra dalış bilgisayarlarımız alıp tekrar teknemize dönüyoruz. Güzel bir akşam yemeğinden sonra biraz sohbet edip kamaralarımıza çekiliyoruz.