Selçuk’tan Girit’e Yolculuk -5

18 Eylül of 2015 by

Sabah Agios Nikalaos’dan ayrılıp Elounda Köyü’ne gidiyor ve Spinalonga Adası’nı izlerken kahvaltımızı yapıyoruz. Artık adanın güney tarafına geçme vakti geldiğini düşünerek yola koyuluyoruz.

paleokasto

Çok geçmeden Yerapetra (Ιεράπετρα, Kutsal Taş) isimli kasabaya ulaşıyoruz. Yunanistan’ın ve Avrupa Birliği’nin en güneydeki şehri olarak tanıtsalar da kendilerini Kıbrıs’ı hesaba katmadıkları ortada. Temmuz 1798’de Mısır seferine giden Napolyon Bonapart donanmasının küçük bir kısmıyla Yerapetra’da mola vermiş ve burada bir ailenin yanında bir gece kaldığı rivayet ediliyor. Bu ev hala ayaktadır ve ‘Napolyon Evi’ olarak ziyarete açıktır. Ayrıca, Zorba filminin meşhur final sahnesindeki Anthony Quinn’in sirtaki dansı Yerapetra Plajı’nda çekilmiş.

kanyon

Limandaki kale, Kato Mera Mahallesi’ndeki eski Osmanlı evleri, bugün konservatuar olarak kullanılan cami, bugün müze olarak kullanılan Türk mektebi varlığını sürdürmekte. Çok güzel vakit geçirdiğimiz Yerapetra’dan ayrılıp eski yolları kullanarak Keratokampos yönüne ilerliyoruz. Yol üzerinde gördüğümüz kadarı ile adanın bu bölgesinde seracılığın çok yaygın olduğunu söyleyebiliriz. Yol üzerinde bir şelale ilgimizi çekiyor ve fırsat bu fırsat diyerek aracımızı park edip kısa bir doğa yürüyüşü yapıyoruz. Yürüdüğümüz rotadaki çiçek ve diğer bitkilerin çeşitliliği bizi etkiliyor. Kısa ama keyifli bir doğa yürüyüşü hepimize iyi geliyor.

giritli dagcilar

Heraklion için geri dönüş yolunda eski Türk yerleşimleri bulunan Asimi ve Apoini köylerini ziyaret ediyoruz. Pek turistlik olmayan fazlada ziyaretçi ağırlamayan bu köylerde ziyaretimiz meraklı gözlerle takip ediliyor. Terk edilmiş köy evlerini düşüncelere dalarak gezerken kim bilir Girit’te sahip çıkılamamış ne hatıralar var diye düşünüyoruz. Köy ziyaretlerimizi tamamlayarak Heraklion şehrine geri dönüyoruz. Otele eşyalarımızı bıraktıktan sonra arkadaşımız Yanni’yi işyerinde ziyaret ediyoruz. Marie ve Yanni’nin daveti ile akşam yemeğinde bir araya geliyoruz. Koyu bir sohbet ve ilerleyen dostluk günü kapatmak için güzel bir final oluyor. 09 Nisan 2015